zondag, 15 november 2009

KOSOVO - YOUNG EUROPEANS

Hi Bloggers,

Vorige week heeft men in Kosovo een internationale campagnevoor Kosovo  gestart onder de titel: ‘Kosovo – Young Europeans’. Het 1 minuut durende filmpje zal op verscheidene internationale TV stations zoals BBC en CNN te bewonderen zijn.

De Kosovaarse regering nam het wereldbekende reclamebureau Saatchi & Saatchi onder de arm. Niet echt de goedkoopste, maar voor een extreme make-over moet je tegenwoordig veel neertellen. Prijskaartje van de campagne: 5.7 miljoen Euro.

Alleen jammer, dat er van het echte Kosovo niks te zien is. Ik heb nog geen enkele keer één minuut in Kosovo gewandeld zonder een oud ventje met calimerohoedje een sigaret zien roken, ik heb nog geen enkele keer in Kosovo gereden zonder een oorlogsmonument of standbeeld gezien te hebben.

En het strafste van al, waar hebben ze die video opgenomen. Ik heb geen enkel plastiek zakske op de grond zien liggen. Je mag een commercial gerust verbloemen, maar geef ten minste een realistisch beeld.

Ik ga Saatchi & Saatchi vragen of ze ook een advertentie voor België kunnen maken. Manneken Pis gaat dan groter zijn dan het Vrijheidsbeeld, de Rode Duivels scoren weer en Brussel-Halle-Vilvoorde zal worden weergegeven als één van de bekendste wielerklassiekers.

Tot blogs!

El Patron

De commentaren zijn gesloten.